Pročitano u aprilu



Prvi u nizu sličnih postova u kojima ću vam ukratko pisati o (pojedinim, ne svim) knjigama pročitanim u toku prethodnog meseca. Ovde vam predstavljam skoro sve što sam pročitala u aprilu. Neću vam pisati o onim knjigama koje na mene nisu ostavile naročiti utisak. U ovakvim postovima ne očekujte detaljne recenzije (njih nastavljam pisati u zasebnim postovima), već samo osvrte na pojedina dela.


Vidite da ovde ima i knjiga za decu i nemojte da vas to čudi. :) Volim da čitam i takve knjige jer umeju da budu vrlo zabavne, smešne, opuštajuće, ali i poučne. Ako vi sebe smatrate previše odraslim za takvo štivo (ako je to uopšte moguće! 😄), nadam se da će vas bar inspirisati da mlađim članovima svoje porodice kupite ili iz biblioteke pozajmite neku od njih.

Krenimo sa ,,ozbiljnijim'' delima. Trejsi Ševalije i Poslednji begunac.


Volim ovu spisateljicu, njen stil pisanja i teme koje obrađuje. Tek sam nedavno otkrila ovaj njen roman (možda i nije toliko popularan kao pojedina njena dela) i, kao i ostale njene knjige, pročitala sam je u jednom dahu. Unoseći istorijske činjenice, Trejsi pred nama oživljava svoje likove i čini da saosećamo sa njima, sve vreme nestrpljivo iščekujući naredne stranice. Život u Ohaju XIX veka donosi velike izazove glavnoj junakinji, ali i drugim stanovnicima tog mesta. Dosadna svakodnevica prepliće se sa napetošću i strepnjom; naizgled neostvariva ljubav lebdi iznad svake strane i budi u čitaocima potajnu želju da se ta ljubav i ostvari. Neobični raspleti sudbina junaka ostavljaju snažan utisak na čitaoce. Svakako je vredi pročitati.

Pored ove, preporučila bih vam i sledeće knjige Trejsi Ševalije: Devojka sa bisernom minđušom, Dama i jednorog, Devičanski plavo i nešto manje (za mene) impresivnu, ali opet jako dobru - Izuzetna stvorenja.

Sada su tu tri naša pisca!

Za Srđanov roman Komo saznala sam tek nedavno (sram me bilo!) i to sasvim slučajno (ako slučajnosti uopšte postoje 😉). Meni ne treba dva puta da se kaže, čim čujem makar jednu lepu reč za neku knjigu, odmah poželim da je pročitam.  Ovo je njegova najčitanija knjiga!
Ovde nema gotovo nikakve radnje. Glavni junak romana, pisac, dobija stipendiju koja mu omogućava da mesec dana provede u vili na jezeru Komo. Tamo bi trebalo da radi na svom romanu, ali, ništa od toga. :) Sve je tamo bilo tako lepo, da je prava besmislica trošiti vreme na pisanje. Umesto toga, on svakoga dana uživa u izvrsnom piću, dobroj hrani, druženju, prirodi... I to je, čini se, to. Rekli biste da i nije nešto. Ali, ja sam ovu knjigu sa velikim uživanjem pročitala. Imala sam utisak da pisac sedi preko puta mene i govori mi o svom boravku na ostrvu. Jednostavne rečenice, iskrenost iz koje one proističu, mudra zapažanja glavnog junaka, humor koji blesne tu i tamo nateraće vas da ovu knjigu pročitate do kraja i da poželite da čitate još knjiga iz Valjarevićevog opusa. Nameravam da pročitam i njegov nagrađivani roman Dnevnik druge zime.
Potražite na Guglu fotografije jezera Komo, to je nešto fascinantno! Ni ja tamo ne bih ništa radila! :D
A, ovde pogledajte jedan inspirativni intervju sa Srđanom Valjarevićem.

Evo nekih odlomaka iz knjige koje sam pribeležila:


Čovek nije sklon promenama. Zato nešto i mora stalno da se menja. Reč radost postoji samo u promenama.

Svakog dana vežbati vedrinu. Kako? Izlagati se, biti nesiguran, stideti se, donositi male odluke, puno hodati, i biti smešan samom sebi.


Evo jedne knjige koja će vas sigurno nasmejati. Sadržaj je potpuno opravdao naslov, i, iako ćete knjigu moći da pročiate za jedan dan, možete je čitati iznova i opet će biti smešno. 😁 Jelica Greganović u svojoj knjizi Osmeh za svaki dan opisuje svakodnevne događaje, porodične dogodovštine i uobičajene izazove sa kojima se skoro svi susrećemo, ali ona to čini na vrlo duhovit način, praveći urnebesna poređenja i oživljavajući pred našim očima svoje avanture. Ne znam koliko je istinito sve ono o čemu piše, ali deluje kao da jeste. Ili su bar stvarni događaji poslužili kao inspiracija i pokretač mašte. Njen muž je ovde Žmu, sin - Prestolonaslednik, ćerka - Princeza, a pas - Varvarin. :)
Ako želite da se opustite i od srca nasmejete, predlažem vam ovu knjigu. A ja već imam u planu Jeličinu knjigu Ispod sedmog neba i ne očekujem ništa manje smeha.



Princ od papira je knjiga po kojoj je snimljen i istoimeni film, a njen autor je Vladislava Vojnović koja je, takođe, radila i na filmu, a glavnu ulogu u njemu igrala je njena mala ćerka. Film je snimljen još 2007. godine, ali ga nikad nisam gledala, mada, kada sam videla na internetu fotografije iz filma, nekako mi je delovalo poznato. Možda sam nekad naišla na njega na tv-u, ali ga nisam odgledala. Tako da ne znam kakav je film, ali zato znam da je knjiga fantastična! Slatko sam se nasmejala čitajući o Julijinim avanturama, ali i žalostila se onda kada je i ona bila tužna. Sve je opisano divnim, iskrenim dečjim jezikom koji su me kupili još na prvoj stranici knjige. Odmah sam znala da ću uživati u čitanju. Potpuno sam saosećala sa malom Jucom, smejala se njenim pronicljivim zaključcima, uživala u njenoj dobroti i iskrenosti. Knjiga o prijateljstvu, odnosima u porodici, dečijim nestašlucima, brigama i strepnjama... Devojčica Julija, zbog svoje naivnosti, dobrote i želje da pomogne, dovodi svoju porodicu u nepovoljan položaj, ali, na kraju sve uspeva da reši uz pomoć (novostečenih) prijatelja. Predivna knjiga koju bih, evo sada, opet mogla da pročitam. Pročitajte je i sami, nije važno koliko godina imate. Sigurna sam da bi i deca bila oduševljena njome, zato, poklanjajte im knjige i razvijajte kod njih ljubav prema čitanju. To je takvo uživanje, zar ne? 💗

Vladislava Vojnović je napisala i roman Kozje uši, po kome je nedavno snimljen film, a trenutno se prikazuje u bioskopima. 🎬



Još jedna izuzetna knjiga za decu. Zanimljiv naslov mi je odmah nagovestio o čemu će biti reči, zato što sam već znala za divnu mudrost: Svako je pametan na drugačiji način. Ali ako sudiš o ribi po njenoj sposobnosti da se popne na drvo, ona će čitav život provesti misleći da je glupa. Tako je i glavna junakinja knjige, devojčica Ali, drugačija od ostale dece, posebna i vrlo pametna. Ona na sve načine pokušava da se uklopi, najviše što želi to je da bude ,,obična'', ali, nekako, šta god da kaže ili uradi, to drugima ispadne smešno ili glupo. Ipak, ona uspeva da stekne iskrene priajtelje, a njen novi nastavnik otkriće koliko je ona kreativna i oštroumna, te učiniti da i ona sama promeni mišljenje o sebi.

Citat iz knjige:

I ja mislim na reči. Na njihovu moć. Kako njima može da se maše kao čarobnim štapićem - ponekad u dobre svrhe kao što to radi gospodin Danijels. Kako on uspeva da se deca poput Olivera i mene osećaju bolje u svojoj koži. I kako reči mogu da se koriste za nešto loše. Da povrede druge.
,,Riba na drvetu je emotivna priča koja se obraća svima onima koji osećaju da se ne uklapaju u svoju okolinu i koji zbog toga trpe. Zasnovan na ličnom iskustvu, roman Linde Malali Hant pokazuje da svi mi posedujemo određene talente i da će neuspeh doći samo ako se ne trudimo dovoljno''.



E, ovo je nešto drugačija knjiga za decu, bavi se jednom ozbiljnom temom, ali na vrlo zabavan način. Naime, cela se priča vrti oko četiri deteta (tri sestre i brata) čija se majka udala još kao tinejdžerka, tako da sa svega 26 godina ima četvoro dece (od kojih nasjstarija Lili ima 11 godina). Ona je i dalje željna izlazaka, voli da se provodi i upoznaje muškarce (razvedena je), a deca su prepuštena najstarijoj sestri koja se svojski trudi da im zameni majku. Kada ostanu sami na nedelju dana, ona se pretvara u ,,Lilimamu'' i hrabro čini sve kako deca ne bi osetila odsustvo majke. Ne može se reći da knjiga ima srećan kraj, priča ostaje otvorena i nudi više mogućnosti, ali, ja sam sama za sebe ,,dopisala'' radostan završetak njihove avanture. :)
Džeklin Vilson često piše o majkama koje su prvo dete dobile kao tinejdžerke i uglavnom gaje decu kao samohrane majke zavisne od socijalne pomoći. Iako piše o ozbiljnim životnim temama, kod nje nećete naći nimalo sentimentalnosti niti pridikovanja, ali ćete zapaziti da izuzetno razume decu, njihov način života i probleme koji ih okupiraju. Već godinama je najčitaniji autor u britanskim bibliotekama. :)
Preporučujem vam ovaj roman, a sama ću verovatno pročitati još neke njene knjige. 


Na sajtovima knjižara i izdavačkih kuća možete saznati nešto više o ovim knjigama. Ostavljam vam linkove do tamo. Samo kliknite na naziv knjige. :)


Nadam se da ste uživali i da vam je ovaj tekst bio od koristi. 
Pišite mi kako vam se dopada ideja da vam na ovaj način preporučujem knjige.
♡ 

Нема коментара:

Постави коментар