Kakao kolač sa rumom i višnjama


Jedan za mene nov recept, koji će, kako mi se čini, od sada biti stalni član naše slatke trpeze!


Sudeći po receptima koje objavljujem ovde na blogu, rekli biste da jako volim slatkiše. To i jeste tačno. :) Ipak, ne jedem ih tako često, naročito kada su u pitanju kupovni slatkiši. Ali, vikendom volim da napravim nešto slatko i u tome stvarno uživam. Juče je to bio ovaj vazdušasti kolač sa višnjama.


Malo mi je dosadio onaj klasičan kolač sa višnjama (neki ga zovu ,,žuti kolač sa višnjama''), koji se posipa šećerom u prahu. A, kako sam naumila da kolač bude baš sa višnjama, dadoh se u potragu za nekim drugačijim receptom. Želela sam da to bude nešto od sastojaka koje već imam u kući, kao i da kolač nije naročito zahtevan što se pripreme tiče, i da naravno izgleda lepo i bude ukusan. Čini se da mnogo hoću! :D Ali, ovaj kolač je ispunio sve te uslove! :)) 


Originalni naziv ovog kolača je ,,Mramorni kolač sa višnjama'', a recept sam pronašla ovde. Ja uvek moram da unosim neke izmene u recept, pa je tako bilo i sada. Evo recepta po kome sam napravila ovaj višnjasti kolač: 

Potrebni sastojci:
  • 250 g brašna
  • 170 g šećera
  • 3  jajeta
  • 125 ml ulja
  • 125 ml mleka
  • 1 vanilin šećer
  • 1 prašak za pecivo
  • 20 g kakao praha
  • 3 kašike ruma
  • višnje po želji


Priprema:

Odvojiti belanca od žumanaca i umutiti ih u čvrst sneg. Posebno umutiti žumanca sa šećerom i vanil-šećerom. Dodavati naizmenično ulje i mleko, zatim brašno pomešano sa praškom za pecivo. Na kraju, kašikom, umešati u to sneg od belanaca. Pola smese izliti u pleh (veličine 20x30 cm) obložen papirom za pečenje. U preostalu smesu dodati kakao i rum. Kašikom stavljati gomilice tog testa na žuto testo. Posipati očišćenim višnjama. Kolač se peče na 180 stepeni do 15 minuta, ali budite obazrivi!
 
Kolač se svima u kući toliko dopao, da smo ga slistili do večeri. Nimalo ne podseća na onaj klasični kolač sa višnjama koji malopre spomenuh. Kakao i rum toliko doprinose ovom kolaču i tako se lepo slažu sa višnjama... Sam kolač je tako mekan, nimalo gnjecav niti težak, baš naprotiv.

Vrlo je jednostavan, a i povoljan. Jedina ,,mana'' mu je što se brzo pojede. :)


Probajte, sladite se, i pišite mi utiske! Slobodno mi možete slati na facebook stranicu bloga svoje fotografije ovog kolača u vašoj izradi, i ja ću ih rado objaviti na stranici.  

Prijatno! :)

 

Нема коментара:

Постави коментар