,,Devojka od papira'' i ,,Devojka iz Bruklina'' Gijoma Musoa


Jako sam uzbuđena što započinjem sa novom rubrikom na blogu i nadam se da će vam se dopasti i da će zaživeti. Knjige su moja stara ljubav i poželela sam da je približim vama, da one koji ne čitaju podstaknem na to, a onima, koji sa mnom dele ljubav prema knjizi, pomognem pri odabiru istih. ♡



Nisam namerno odabrala baš ove knjige za svoju prvu recenziju, tako se namestilo. Isto tako, ni Gijom Muso nije moj omiljeni pisac. Ove knjige su se sasvim slučajno našle kod mene i, iako nisam puno nade polagala u njih, ispostavilo se da su jako čitljive, pa zato reših da ih predstavim vama. Neću vas ,,zamarati,, podacima o piscu, njegovom životu, književnom opusu... Nije ovo pismeni zadatak iz književnosti, a sve što vas interesuje lako možete pronaći na internetu. Moj cilj je čist prikaz dela, pisanje o utiscima koje na mene ostavljaju.

Krenimo sa prvom knjigom - Devojka od papira. 



Zanimljiv naslov, opis na koricama knjige obećava, ali, nisam fascinirana. Posebno je prva polovina knjige meni bila prilično nezanimljiva i čitala sam je sve vreme očekujući neki obrt, neko iznenađenje. Tek u drugom delu romana radnja biva zanimljivija i uzbudljivija. Od samog početka prozrela sam šta će se zbiti na kraju, jer nam pisac i nije ostavio veliki broj mogućih razrešenja. Zanimalo me je samo KAKO će do raspleta doći. 


Što se radnje tiče, ne mislim da vam otkrivam mnogo više od onoga što se može pročitati na poleđini knjige.
Početak romana je neobičan. Određene podatke o glavnom junaku (Tomu) dobijamo preko imejl poruka koje su čitaoci Tomovih knjiga njemu slali, ali i iz novinskih tekstova. Dakle, radi se o izuzetno uspešnom, bogatom, slavnom piscu, koji nakon raskida ljubavne veze sa Aurorom (poznatom pijanistkinjom i manekenkom) zapada u krizu. Njegovi čitaoci iščekuju treći deo njegove Trilogije anđela, ali, Tom nije u stanju da piše. Iako njegov drug i poslovni saradnik Milo pogrešnim poslovnim potezom gubi sav piščev novac, to nije dovoljno jak podsticaj za Toma da krene sa pisanjem i pokuša da ih izvuče iz besparice u koju su naglo i nenadano upali.
Međutim, pojava neobične devojke Bili koja tvrdi da je, usled štamparske greške, ispala iz Tomove knjige, nateraće ga da se pokrene i izađe iz učmalosti u kojoj se našao nakon raskida.

Bili i Tom kreću u zajedničku avanturu, ali u nju ih vode različiti motivi: ona želi da se vrati svom životu iz knjige, a on, da opet pridobije Auroru. Da li će uspeti da ostvare ono što su zamislili, na kakve će prepreke nailaziti i ko je, ustvari, Bili? Saznaćete ako pročitate knjigu. :)
Čita se brzo i lako, uglavnom je opuštajuća i ne zahteva naročito umno naprezanje. Nema tu mnogo misterije, lako možete pretpostaviti o čemu se zapravo radi. Ipak, sigurna sam da će vas zanimati način na koji će se sve razrešiti, pa vam pažnja neće manjkati.


Na početku skoro svakog poglavlja pisac nam navodi određene citate koji nagoveštavaju sadržinu poglavlja. Izdvojila sam neke:


Malo više sam očekivala od ovog dela, priznajem, malo više napetosti i neizvesnosti. Daleko od toga da je knjiga loša, baš naprotiv, preporučujem je svima koji bi želeli da se opuste uz jedan ljubavni triler i puste pisca da ih vodi kroz zavrzlame kroz koje njegovi junaci prolaze.

I, za kraj, spomenuću zanimljiv način na koji je pisac narušio uobičajenu kompoziciju, pa nam tako oblikom slova dočarava zvonjavu:

rukom pisane beleške ostavljaju utisak istinitosti cele priče:
a tako nalazimo i recept za sufle. :) 


 📕

Roman Devojka iz Bruklina nudi nam mnogo više zapleta, neočekivanih otkrića, iznenadnih obrta. Ovoj knjizi, po mom mišljenju, mnogo više priliči odrednica TRILER, nego prethodnoj. 


Zaplet nas čeka već na prvim stranama, i mi zajedno sa glavnim junakom krećemo u potragu za prošlošću njegove nestale devojke. Jedna bezazlena svađa (ako se svađom može i nazvati) prouzrokovaće niz događaja i dovešće do otkrivanja dugo skrivane tajne. Traganje za istinom će za Rafaela, glavnog junaka, biti bolno, ali će Ani, njegovoj devojci, doneti slobodu i zbaciti sa njenih leđa teret nakupljenih laži. 


Rafael (pisac, kao i glavni junak prethodne knjige) želi da u brak uđe bez ikakavih tajni i sa jedne i sa druge strane, te tako insistira da mu Ana otkrije koju to tajnu iz prošlosti krije. Videvši fotografiju koju mu je Ana pokazala, on, zaprepašćen i besan, odlazi, ali se brzo kaje i vraća se u stan, ali Ane više nema. Toliko pitanja rađa se u njegovoj glavi, a ni na jedno ne nalazi odgovor. Sa svojim prijateljem, bivšim policajcem, kreće u potragu za ženom koju voli, i ta potraga trajaće sve do kraja romana. U međuvremenu ćemo saznati sve o mučnoj Aninoj prošlosti, pa i to da se ona, zapravo, ni ne zove tako.
Ovaj najnoviji roman Gijoma Musoa pun je neizvesnosti sve do samog kraja. Na momente dirljiv, dok je sam kraj posebno ,,težak'' u emotivnom smislu.

I ovde ima zanimljivih citata sa početka poglavlja: 


Preporučujem ovaj roman svima onima koji vole napetost, tajnovitost i igranje detektiva. 🔍


Obe knjige izdaje Vulkan izdavaštvo. Ovde i ovde možete videti nešto više o njima.

Pišite mi kako vam se dopao moj osvrt na ove dve knjige. Da li biste želeli da vam ubuduće otkrivam malo više detalja koji se tiču radnje? Radujem se vašim komentarima, sugestijama i predlozima! ♡

Koja je knjiga Gijoma Musoa vaša omiljena?

Da li ste pročitali ove o kojima sam pisala? 

6 коментара:

  1. Nisam čitala Musoa ali sudeći po tvojim opisima, mislim da sam ovakve priče obožavala dok sam bila tinejdžerka. Tada ta neka savremena književnost nije bila baš ovako lako dostupna i jeftina, pa je automatski bila i zanimljivija. Toliko se razlikovala od klasika koje sam do tada jedino znala :) Imam utisak da bih Devojku iz Bruklina "progutala" za dan!

    Samo napred sa recenzijama! Baš me zanima da li će nam se ukus poklopiti sa nekim knjigama koje smo obe pročitale :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na podršci! ♡
      Ja inače nisam (do sada) bila ljubitelj ovog žanra, ali, ova dva romana su mi se dopala, pa bih lako mogla da pročitam još koju Musoovu knjigu. Da, da, sigurna sam da bi je i ti brzo pročitala, jer je vrlo neizvesna i napeta, pa jedva čekaš da vidiš kakav je kraj. :)
      Baš se radujem što ću imati čitaoce i ovde! :*

      Избриши
  2. Веома ми се допао твој осврт на ове две књиге и наставићу да читам твоје рецензије књига. Нарочито ми се свидело што имаш свој став (многи проживе цео живот и никад не смогну да се супротставе мишљењу већине и околине). Волела бих да сазнам која су осећања, размишљања... потакле ове две књиге код тебе?!

    Ја сам старија генерација... па ћу мало да ''оплетем'' :)
    На основу ове твоје рецензије, на којој ти захваљујем, не добијам жељу да читам ове две књиге.
    То што је нешто бестселер за мене једино значи да има добар маркетинг али не и нужно да је књига добра. Мислим да бих се разочарала када бих са радошћу почела да читам веома хваљену књигу и онда схватила да је на нивоу осредње литературе... била бих љута на себе што сам потрошила време на будалаштину коју је неко нахвалио из ко зна којих разлога.
    Имам утисак да су цитати најбољи делови књиге :)
    Знам, оштро је са моје стране судити о књижевном делу само на основу рецензије, али и то је данашњица заједно са рецептом за суфле...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Bobice, hvala na iskrenom komentaru. :) Ovo nisu romani posle kojih ostanemo zamišljeni, koji nas teraju da dublje razmišljamo o sebi, o životu, mada, moram priznati, može se naći i poneki takav momenat u knjizi, ali takvi su retki. To što sam baš njih odabrala, nije zato što su ovo moje omiljene knjige, ne. Samo su se baš one zatekle kod mene u trenutku kada sam došla na ideju da pišem recenzije knjiga. :)
      Ova dva romana, a posebno drugi, imaju uzbudljivu radnju, prožetu napetošću, a kod čitaoca izazivaju, najčešće, znatiželju, radoznalost, možda i strepnju. Javlja se, naravno, i saosećanje sa likovima koji su u nevolji i koji su propatili, ali se pisac ne zadržava mnogo na njihovim emocijama, već nas dalje vodi ka razrešavanju slučaja. Da, najlepše rečenice i meni jesu ove iz citata. Volim da beležim rečenice iz knjiga koje čitam, a ovde nisam pribeležila gotovo ništa (ako izuzmem pomenute citate). I ja sam, podstaknuta preporukama i reklamama imala običaj da uzmem neke knjige na čitanje i nimalo ne bih bila oduševljena njima, tako da te razumem kada kažeš da ne bi volela da se razočaraš. Ukoliko ne voliš trilere (prožete ljubavnom tematikom), onda ove knjige nisu za tebe. :) Meni su bile zanimljive, kao da sam odgledala neka dva dobra trilera! :)
      Hvala na podršci! :*

      Избриши
  3. Ja jako volim da citam Musoa, naravno da on nije neki najozbiljniji i najkvalitetniji pisac ali meni se svidja kako on slikovito pise i uz njegove knjige volim da se opustim mada ima i napetosti i preokreta sto mi se dopada :) ove dve nisam citala ali jesam nekoliko, a od tih nekoliko mi je omiljena Central park :) imam u planu da kupim jos njegovih knjiga

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, draga Jelena, na komentaru! ♡
      Meni se malo više sviđa ,,Devojka iz Bruklina'' od ,,Devojke od papira'', ali, ako već voliš njegove knjige, preporučila bih ti obe. :) ,,Central park'' nisam čitala, mada si me sada zainteresovala. :)
      Hvala na čitanju! :*

      Избриши