Krofne koje se peku


Fotografija ovih krofnica na mojoj stranici privukla je ogromnu pažnju, tražili ste mi recept želeći da ih što pre probate. To me baš obradovalo , pa sam požurila da recept ubacim ovde. Zasucite rukave, krećemo! :D


Pržene krofne ne obožavam naročito, mogu da pojedem neku samo dok je topla, i nikad nisam imala želju da ih pravim. Međutim, htela sam da probam zdraviju verziju krofni, onih koje se peku. Nisam pronašla mnogo recepata za njih, svega nekoliko, i morala sam da se opredelim za neki. Odlučila sam se za ovaj, jer me privukao izgled krofni. :) I odabrala sam odlično!

Evo šta vam je od sastojaka potrebno (po mom, malo izmenjenom receptu):

Za testo:

  • 250 ml mleka
  • kašika suvog kvasca
  • 2 kašike šećera
  • 2 jajeta
  • pola kašičice soli
  • 70 g otopljenog maslaca (može i margarin)
  • oko 450 g brašna (za početak, kasnije sam dodala još) 

Za posipanje:

  • oko 50 g maslaca ili margarina
  • kristal šećer
  • kesica vanilin šećera
 

Priprema:

U 100 ml toplog mleka rastvorite kvasac sa kašičicom šećera, malo soli i kašičicom brašna. Kada zapeni dodajte u brašno, u koje ste prethodno stavili jaja, toplo mleko (150 ml), otopljen maslac i 2 kašike šećera. Zamesite testo koje treba da bude meko, da se lepi za ruke. Dodavaćete brašno ako bude bilo potrebno, ja jesam, ali testo je i dalje ostalo jako meko, lepilo se za prste i nije moglo da se oblikuje u loptu. Tako i treba da bude. Ostavite na toplom da naraste, da se udvostruči.
Nakon toga, oblikujte ga uz malo dodavanja brašna, ali i dalje treba da ostane meko, samo što sada sa njim može da se radi. Razvijte ga oklagijom na debljinu od oko 1 cm, ne manje. Vadite modlicama ili čašom krofne i ređajte u pleh obložen papirom za pečenje. Ostaviti ih na toplom da narastu duplo. Obavezno! U suprotnom neće biti mekane i vazdušaste. Pecite u zagrejanoj rerni na 180 stepeni dok ne porumene. Kod mene su se jako brzo ispekle, zato budite obazrivi da slučajno ne izgore.
Pečene krofne dok su još vruće premazati istopljenim maslacem odozgo i odozdo i uvaljati u kristal šećer u koji dodate vanilin šećera po želji. Ja sam prvo lepila šećer na krofne i odozgo i odozdo, probala, i shvatila da mi je to preslatko, pa sam onda krenula da ih solim samo odozgo. Dosta šećera se zalepi za maslac, i to je sasvim dovoljno.
Nakon toga - uživajte! :)


Ovo ja zovem krofnama! Njih ću rado opet praviti. Mekane, mekane, mekane, vazdušaste, lagane, ukusne... Količina je za skoro 2 cela pleha, bude ih baš dosta. Samo nekoliko komada mi je ostalo za sutradan, a i tada su i dalje bile sveže i mekane. Svima koji su probali dopadaju se mnogo više od onih klasičnih prženih.

Da li ste probali pečene krofne?
Koje su vam draže: pečene/pržene? :)






Нема коментара:

Постави коментар